My Tomey-Lotey Followers

Saturday, May 23

:::Just Dance bersama Ellyana:::

"Lady Gaga adalah peminat aku nombor satu. Hell yeah!"
"Aku adalah peminat Lady Gaga nombor satu. Hell yeah!"

sila pilih frasa mana yang benar.

SALAH!!! [tetiber]

jawapannya kedua-dua frasa tak betul.
yang betul adalah aku minat lagu2 Lady Gaga seperti Just Dance, Poker Face, Love Game, Paparazzi, Money Honey, Fashion, I Like It Rough, [eh, penat lah nak tulis semua!]
senang cite aku minat semua lagu dalam album The Fame tuh. Hambek ko!

bukannya ada apa2 yg serius sgt pun macam tahap aku pernah kena langgar ngan ungka sebesar cipan sihat atau bergesel tangan ngan Bangladian berbulu tebal,
[bau diorang pun bleh tahan gak, hamis berlemak krim disukai ramai]
aku tgh dengar lagu Just Dance tadi, tiba2 kawan aku mesej ajak g clubbing,
perfect timing lah kowt,
bak kata orang, jadik kupu-kupu malam sekejap kat Bukit Bintang...
[sila ber-perhatian skrg, i'm not a saint... jadi kekadang aku join lah kawan aku pergi tempat2 macam ni, sekadar suka2]
tapi aku tak minum kincing satan k, aku still ingat Tuhan...
[ok, silakan beristighfar reramai, pompuan silakan lari skrg capai telekung, jgn lupa ambik wuduk sekali]

so, kitorang pergi...
sumpah bosan sebenarnya g tempat camni...
Thumpa-thumpa,
beat dia kalau letak nenek korg yg uzur duduk kat tgh dancefloor tu,
dia mungkin sempat menari satu saat je... bleh termeninggal jantung gugur. siyes!
sakit telinga kowt dgr beat kat dalam tu,
silap aribulan, Tuhan nak balas, telinga korg kuar nanah suddenly...
siapa nak jawab? wakaka...
actually, ada Ellyana sekali kat dlm club tu masa aku pergi...
she's so~ pretty.
Teringat aku masa aku keje kat Carrefour Midvalley suatu ketiak, oops salah eja, ketika dulu...

Aku merupakan seorang cashier. Semua orang nak bayar dekat aku
[of coz ar dah namanya cashier kan?]
Sampai satu tahap aku bosan ngan keje ni. Sumpah bosan giler.
Macam shit. Melayan kerenah manusia.
Ada yang baik oklah, dapat yg mulut stok hanyir
[bukan yg tak gosok gigi waktu pagi tu lah sengal!]
mulut puaka, marah tu, marah ni... wow, tensen tak tekata...
pernah sekali aku bengang, aku gigit kepala diorang sampai berlubang macam bola bowling...
[ok, aku tipu]

So, ada satu hari ni,
aku cuba nak jadik seorang cashier yg baik...
[tu pun lepas supervisor complain, service kena ngan senyuman, bla bla bla]
aku pun senyum bagai nak gila... dah habes punch, aku ckp terima kasih...
org maki hamun aku, tetap aku senyum...
sampai aku rasa nak nyanyi lagu 'senyum' sambil bergelek inul...

'Senyum, kepada semua, senyumanmu, amatlah berharga'

wtf,
tetiba ada sorang yg sgt familiar datang bayar kat kaunter aku...
puas aku fikir...
Angelina Jolie? tak logik... emm, makcik Kedai Ubat Ah Guat? wtf

damn it, Ellyana rupanya...
aku terus gelabah lelabah...
aku minat gak ngan Ellyana ni... molek, kalis rindu, okla~
bila dengar lagu dia, terasa macam nak makan maggi kari sambil tgk ultraman nexus...
jantung aku, dup dap dup dap laju...
tak taw nak buat apa...
pastu aku beranikan diri tanya dia,

"awak Ellyana kan?" [wtf? soalan apa ni?]

"aah... hehe" dia kata...

pastu aku macam kena possess, terus capai kertas resit kosong, amek pen,
"nak autograph awak bleh?"

"boleh je... nama awak?"


owh, waktu tu dia sangat cantik...
putih gler... senyum memang menawan... [enuff!!! over pulak]
dia datang ngan kawan dia... barang yg dia beli?
owh rahsia, kalau aku gtaw, aku boleh dapat malu-malu kucing...
senang cite, brg pompuan...
budak2 lain makan hati tgk aku dapat ambik autograph Ellyana...
supervisor aku buat muka penyek, ternyata dia jeles...
naseb baek lah time keje takley bawak henpon...
kalo tak da lama aku amek gambar ngan dia...
hahaha...

sebelum tu, sheila majid pun pernah datang bayar kat kaunter aku...
fuiyohh, kaya kowt, kredit kard dia platinum...
haha

p/s: aku tak dapat bygkan kalau Leona Lewis atau Taylor Swift datang byr kat kaunter aku masa tu... wow!

4 comments:

Awang Ilham said...

bole jgk.. tp kang msti ank ko malu2 kambeng sbb kwn2 akn ejek2 die..trauma seumo idop tuh..

EIPUL said...

haha...
aku boleh gak cuba namakan dia Mohd Teo Ilham...
mungkin ia adalh better...
adakah?
:-p

Awang Ilham said...

agh..sengal gle..sal nme aku jgk ko nk include dlm tu? aha, try syed teo donat kembang.. ok x? hahahah

EIPUL said...

ok...
donat adalah makanan...
aku takut anak aku dimakan nanti...
tak mahu!!!
wakaka

Kolam Ikan Encik Eipul