My Tomey-Lotey Followers

Thursday, May 21

ROKOK

Tadi aku lapar. Aku pergi makan ngan kekawan. Sekarang aku dah kenyang. Wuhoo!
Bila aku kenyang, aku happy. Sekian.

hehe...

sebenarnya aku nak cerita, terasa bagai left out tadi semasa keluar makan.
Yelah, aku baru bangun pukul 7.30 pm tadi, itupun lepas tersedar dari mimpi dahsyat,
aku didatangi seekor kambing yang pakai trench coat biru muda,
dia ada pakai shades coklat, dia cuba culik aku dan bawa aku ke planet kandang kambing.
Aku meronta-ronta bagai nak gila, sewel kowt duduk satu kandang ngan kambing...
Adrenaline pumping really hard,
Sedar-sedar katil dah basah...
[dek peluh, bukan kencing okkay!]
Aku pandang kiri kanan, risau plak kan aku dah kena bawak g kandang...
naseb baek aku still dalam bilik... haih!
[cukuppp!!! bosan dah kowt nak merepek]

okay, start balik ngan rasa left out tadi...

kawan2 aku ajak g makan luar. aku berat ati nak pegi. kepala pusing. pegi jugak ar, lapar karang bakal kundang kes naya pulak kan...
so, masa tgh tunggu makanan siap, macam2 ar topik yang dibualkan. Semuanya yg aku tak minat nak mencelah.
topik yg paling menyentuh hati nurani aku ialah makcik menagih simpati kasih syg khalifah bumi dan duit-duit yg mereka ada.
[cian kat makcik tu, buta, jual tisu, kawan aku hulur sikit kat dia]
[jangan tanya nape aku tak hulur, tanya makcik tu nape dia tak mintak kat aku... haha]
yg peliknya makcik tu ada PR yg tolong dia pegi sana sini. pelik jugak, PR dia cukup sifat, takut duit makcik tadi dapat kat dia. mintak simpang! huhu

pastu topik bertukar, pergi kat rokok pulak. aku nak mencelah, tapi mood ting tong still tebal.

Sorang initiate topik. Tanya kat kitorang, apa dapat ngan merokok.
Sorang jawab; nampak macho cikgu!
Sorang kata; cikgu, saya dah cuba sume jenis rokok! [dengan hidung sekembang donat menjawab dengan yakinnya]
Sorang tambah; merokok boleh hilangkan tensen... terima kasih! [stail alleycat]

Aku dalam hati; nak cakap ke tak ek?

wat's in my mind was like...

cadangan pemberian pendapat untuk topik rokok nombor satu.
[aku pernah merokok. aku curik sebatang rokok atuk aku, pastu bawak lari masuk dusun. Panjat pokok rambutan, terus isap kat situ. sedut sepam, batuk berdekah-dekah.
paling malang tgh sedut2 tu, aku kena gigit ngan kerengga. tensen betul. last2 badan sakit, peparu rasa senak. tu yg aku taw pasal rokok. sekian]

cadangan pemberian pendapat untuk topik rokok nombor dua
.
[sepupu aku perokok tegar, sejak sekolah menengah. mak dia, yakni maklang aku cuba banyak benda nak kasik dia tak merokok lagi.
paling extreme, ada sekali tu, dia pernah buat larutan-aku-takkan-merokok-lagi-i-promise untuk sepupu aku. substance yg dia letak dalam larutan
itu adalah tembakau, garam, cili api, air kopi dan beberapa potong puntung rokok. sepupu aku demam seminggu lepas minum benda pelik tu.
dia pun tandatangan memorandum perjanjian ngan mak dia, untuk berhenti merokok. Biol kot kalau kena minum larutan-aku-takkan-merokok-lagi-i-promise tu sekali lagi]

cadangan pemberian pendapat untuk topik rokok nombor tiga.
[along aku tipu mak aku. dia kata nak berenti merokok, tapi dia merokok senyap2 dalam tandas. mak aku dapat tau. mak aku seorang extremis, sila ambil perhatian.
lepas along still tak mengaku merokok dalam tandas, mak aku capai segenggam cili api yg dari jauh nampak membara pedas tu, lantas gomol mulut along ngan semua
cili api tu. yg aku taw, along dah tak macam along. aku dah macam duduk serumah dengan bangsa kulit hitam. bibir dia tebal sial! bengkak semacam,
macam kena gigit ngan monyet. Kanye West punya bibir lagi mungil kowt.]

ThankGod order kitorang siap akhirnya. Masing2 dah senyap sebab over kowt tgh makan nak membebel lagi... haha

Kesimpulannya, aku kembali lapar sekarang.
Aku pun lantas menyanyi lagu Paparazzi bersama-sama Lady Gaga sambil menyikat rambut.
Siapa mahu cekodok? Sila angkat jari kaki sekarang sambil jerit hip hip horah!!!
Sekian, rokok dan cekodok bagaikan berima hebat. Kamu mahu rokok atau cekodok?
Saya kasik anda cekodok rokok inti kodok gemok, mahu?

p/s: rokok membahayakan kesihatan. Jauhi dadah dan kurangkan gula dalam minuman. sekian, nasihat dari persatuan belia-belia phnom penh.

6 comments:

lizz said...

mak aku sure rimau cam mak aku jugak! tp,aku baik. cume, adik aku sllu kene cili api tuh! bkn sbb rokok. sbb mulut cipan. muahahahaha

teddyeipul said...

ahaha...
aku pernah kena sebatan beberapa das, sebab aku degil...
berkat jiwa rimau mama aku,
bekas dia kekal berminggu...
Hidup mak!
:p

Awang Ilham said...

lol..ptt arh ko diam mbisu 1000 bhse mlm tuh..ko ni mmg kreatif dowh, dlm mimpi pon kreatif jgk..bole mimpi kambing2 siap..hahhahahahha.."hidung sekembang donat"?!...hahahhahahahahahaha..(gelak2 sambil bguling2)..nice one =)

EIPUL said...

hahaha...
tapi siyes kembang cam donat kan?
mungkin bukan big apple ar...
LOL

Awang Ilham said...

lol..ha3..klu ko smekn pengembangan idong die mcm big apple, sah2 dah msti tbayang idong die ble nk telan big apple..ko nk jd cmtu ke? hahahahahaha

EIPUL said...

tamo!
tamo sama sekali!!!
big apple adalah chantek dan tiada sama ngan hidung.
especially part lobang nye ittew...
wakaka

Kolam Ikan Encik Eipul