My Tomey-Lotey Followers

Saturday, August 22

Dari satu tan, jadik satu gram. Gila kentang tak?







Oh lupa, malam Rabu tu jugak kitorang sempat selebret birthday kawan aku, Kubeng. Kitorang makan kek span layered with lapisan coklat nipis dan taburan NIPS kat atas surface kek tu, dan oh, lagi satu kek ada payung-kubur-versi-kecik-dan-boleh-letak-atas-kek-tersebut. Oleh kerana parti birthday ni parti liar yang macam rimau aum aum, Kubeng telah kena simbah sebungkus tepung cap sauh dan dilumur sos cili Kimball. Kalau kitorang jahat lebih, Kubeng boleh dimasukkan dalam oven dan dimasak sehingga ranum menjadi pizza Kubeng. Nasib lah kitorang baik, kitorang cuma campakkan Kubeng dalam kolam ikan depan ni ha. Sebagai balasan, Kubeng dengan semangat jati diri kental kejar kitorang untuk lumurkan larutan air kolam ikan tambah tepung cap sauh diindahkan dengan sos cili kimball itu, nasib aku tak kena tangkap dan dinoda. Wakaka.

Lupakan pasal yang sudah lepas ni, aku hanya nak wish selamat puasa kepada kawan2 blog dan jugak kawan2 aku yang lain, mak, ayah, adik-ber-adik, jiran setangga, dan semua orang Islam umumnya. Moga Ramadhan tahun ini akan lebih bermakna buat kita semua. Acece, terasa macam ucapan dalam telivisen saje.
Papai, nak pegi usha kurma dan unta lah sekejap.

Unta?

18 comments:

HIZAMI said...

jahat!

sian beliau~

huhu~

milimilo said...

terok gila birthday boy kena kerjakan..klau kwn prempuan kne cmtu jugak ke?

knpe unta?btw slmt bshur besok :)

EIPUL said...

hizami, birthday boy perlu dilanyak habis2-an. adat kot kat sini. kakaka

EIPUL said...

milimilo, haah, baru pas sahur ni. Tu ar pasal, unta? nape ek? gaga

azzaliena suziantie said...

hahaha..apesal gambar tuh senget..
ku senget??pic itu senget atau org dalam pic tuh senget?or lu senget??hahaha...

selamat berpuasa weh

EIPUL said...

saja nak menganjing Kubeng, Kubeng makan kek sampai kepala senget2, kitorang pun tiru ar gaya menarik beliau. Kakaka. eh, camat puasa jugak lah ea.

=D

Judiene said...

eh pic tu rambut ko yg latest ke??
kalo ye, aku rse not bad watt??
hehe
cm ok je, ala2 jepun korea
hahaaa

emy said...

hua...meriah..

Just_najmiE said...

eh dowh, gila comel lah kau kat gmbar itam putih tu.. tertarik aku.. hahaha..

sama ja kat kolej aku dlu.. kalau birthday member ja, mesti kenakan teruk2.. ada kena rendam dgn air longkang kot... yuckkk.. tp bkn aku la yg bt.. aku kan dak baik.. hahaha..

selamat berpuasa jugak ya.. nakmoh nakal2..

shah_ariel said...

best gile dpat kenekan birthday boy..haha..
lepas nie sape eh???..

btw UNTA??..motif

iekah said...

ko eipul.

tabaek buat beday boy cmto.

ahaks.

ko tgk la,nanti beday ko nanti msti diorg kicap tamin pulak.

ehhee

yaziith su anaz said...

nape herot berot kepala ko dan kawan kawan??




tapi mesti sangat seronok kan?
:)))

EIPUL said...

judiene, haah, jepun korea jugak lah, macam dah tak berambut kot aku sekarang. depan tu je yang panjang, belakang memang menangis, pendek boleh tahan lah. wakaka. tapi kwn aku memang the best lah, tolong guntingkan rambut aku. cuma aku rasa tak selesa pulak tetiba rambut pendek sangat. selalu kan panjang. huhu

EIPUL said...

emy, haah, macam meriahuol! wakaka

EIPUL said...

najmie, siyes air longkang? bapak geli siot! haha. kawan aku penah kena air milo basi campur telur, macam2 benda busuk lain, campur ngan tepung, telur, entah pebenda lain lagi, memang menangis nak basuh baju ngan nak mandi. haha

EIPUL said...

sharil, tahu takpe, aku macam blur, tak pasti dan ragu-ragu mengenai raya korban dengan raya puasa. boleh?

EIPUL said...

iekah, kicap tamin sedap kan? manis-manis macam susu soya kan? ok la tu. ngeee~

EIPUL said...

yaziith, boleh tahan seronot jugak lah, masing2 berlari macam orang tak betul. kelakar gila. haha

Kolam Ikan Encik Eipul