My Tomey-Lotey Followers

Wednesday, August 19

Mee Goreng Cedap Oh! Oh!

[sila rajin klik imej untuk tumbesaran imej melebihi diameter pusat anda]

Kitorang tadi buat kuning basah mee [yellow wet noodle] masa lab teknologi tumbuhan. Semput jugak lah nak leperkan dough mee tadi, sampai peluh aku menitik-nitik masuk dalam adunan. [padahal tadi guna mesin aje nak leperkan benda tu, hiperbola lebih aku ni]. Malas nak cerita banyak, lepas dah siap, aku sumbat mee tu sikit dalam plastik, dan buat terus proses pelabelan. Nama mee aku; MEE CEDAP OH! OH! . Mengada gila kan? Balik bilik, aku segera ajak Bacit masak mee tadi, jadiklah dia Mee Goreng Cedap Oh! Oh!. Siriyes sedap giler weh, kalo ada lebih tadi aku ajak jugak lah korang, tapi kitorang masak sikit sangat, jadi cukup untuk 2 orang aje. Sory ea korang-korang. Lain kali ea? [macam wujud je lain kali aku tu kan? padahal tak pun. Kehkeh]

notapinggul: kalo korang pergi makan kedai makan mana-mana, cuba try order Mee Goreng Cedap Oh! Oh! satu. Mana tahu, mee aku dah diedarkan seluruh Malaysia ke, apa ke. Dah sudah, tak betul dah aku ni.

21 comments:

Just_najmiE said...

okay, nmpk sgt sedap.. ko mkn guna chopstick?.. bagus2, kepelbagaian utensil menambahkan kemahiran.. lepas nih mkn pkai apa pulak?.. hohoho..

ichiban | いちばん said...

hehe.. sedapnye... oishii desu yo.. watashimo hashi de tabemono wo tabemasu... hehe aku pon pakai chopstick mkn.. hehehe =P feeling2 japanese kn.. haha

EIPUL said...

lepas ni aku akan cuba pakai tempurung kelapa pulak untuk suap nasik. nantikan ea najmie.

ichiban, lama kot tak nampak ko. Hehe. Itupun Bacit tak caye ada chopstick dalam almari kitorang, aku dah kata ada. Hehe, tu yang tetiba gatal pakai chopstick. keh keh. Haah best kot makan pakai chopstick. LOL

lyndadyana said...

eipul...
ko salu wt prot ku berdisco...
da r bru bgn tido nih...
adoi...
ngidam nak mam mee la pulak...
tolon2..

azzaliena suziantie said...

blog ko nih makan jek keje..
hahahaha...
afe fasal mee ko wane hijau..hahaha
brand baru eh weh

lionteen said...

nyum2..
lapar lak..
ececeh..
konon da diedarkan..
nnti lionteen cr xde,siap kamu..
hehe

EIPUL said...

lynda, pegi kedai mamak mana2 order mee goreng cedap oh! oh! satu. mesti ko kenyang. LOL

azzaliena suziantie, ko rabun warna ke aku yang rabun warna? maybe masa aku letak gambar tu, dia nye saturation kuat sangat kot, tu yang kuning tuka jadik ke ijau-ijauan sikit tu. keke

lionteen, try ar carik kat kedai. ada kot. kot lah. haha

iekah said...

da la ku tgh lapa ni.

menyesal aku baca en3 ni!

EIPUL said...

hehehe, pasni aku letak gambar makanan banyak2, biar ko makin lapa ea. kikiki

lizz said...

aku paling nymapah makan gune chopstick!!! wahahaha. garpu tangan aku ni gak yg terbaik.hahaha

beb, boleh ajar gune chopstick x??kakakaka

yaziith su anaz said...

aku,



macam nak ode.



tapi,
bile pikir sal peluh peluh ko yang semangat nak masok dalam doh tuh,

tajadikla.



plus,
tadeknye orang nak jual mi-ape-name-yg-pelik-tu tah.

lyndadyana said...

xmo2..
ku alergic mamak..
eeee...

EIPUL said...

lizz, aku pun main taram jek guna benda pelik tuh. takde masa nak pegi kursus mamam guna chopstick. kehkeh

yaziith su anaz, nama pelik? best pe nama mee aku. ko je yang tak dapat hayati. ;P

lynda, allergic? allergic macam kalo makan gatal2 ke atau tiba2 tumbuh lagi satu hidung kat atas muka? haha

SYAbAR said...

Mamak... Mee Goreng Cedap 1, teh tarik rendek...

Teh tarik juga ada, itu Mee Goreng Cedap, sini tarak, RESTORAN EIPUL juga ada, sana pigi order

....hahaha

EIPUL said...

wah, auntie dah penah oder mee goreng saya kat kedai mamak ke?

keh keh, dia pun tak penah dengar kot psl sy nye mee. haha

Judiene said...

oit eipul
aku jd bisnes partner ko leh?
nnt aku promote la mee cedap oh! oh! ko tu
hahahaha
aku nk 50-50 ek keuntungngan
(berangan xsudah)
hahahaha!!

EIPUL said...

wah! bagus2!

tunggu aku siap grad, aku petimbangkan ea. wakaka

=D

milimilo said...

mee cedap??mcm gedik je bunyi name mee nih..hahaha

lyndadyana said...

ko nih..
ngarot..
kalo alergic...
dpt bf baru ok la jugk...
ni tumbuh idong lg 1...
xmo la..

EIPUL said...

tu ar, milimilo, gedik gila kan? kahkah

EIPUL said...

lynda, haha, ok gak tuh, boleh layan aje tu. LOL

Kolam Ikan Encik Eipul