My Tomey-Lotey Followers

Friday, October 2

Tu lah. Gelak lah lagi! Padan muka!

Dah la kitorang gerak lambat pergi solat Jumaat tadi. Lepas tu masing-masing bantai tergelak-gelak entah apa-apa, songkok nak terbang pun boleh jadi isu sampai menjerit-jerit ketawa huha-huha masa orang tengah solat rakaat pertama. Lepas tu masa nak masuk gate ke kolej boleh pulak kitorang menjerit dan gelak kuat-kuat sebab ada biawak besar macam Komodo Lion lalu dekat sebelah longkang tu. Ok, dan terus serta merta termengumpat Billy kata "Kalau Billy jumpa benda ni memang innalillah benda ni kena buat rendang wutsoever". Like seriously, Billy adalah seorang budak yang suka makan biawak. ForGod sake! Dah lari tajuk pulak.

Perasan tak perenggan atas banyak cerita pasal aku menjerit dan tergelak kuat-kuat serta sangat happy macam tak ingat dunia kan? Ok. This is the better part.

Aku terperasan dekat belakang kolej kitorang ada pokok rambutan yang dah berbuah dan aku tiba-tiba teringin nak ambik buah tu dan makan. Bacit dah macam doubtful banyak kali dan tak galakkan aku panjat pokok tu tapi aku sangat lah terlalu berkeras. OK. & ini hasilnya;

Pergelangan tangan aku dah macam kena cakar dengan kuku tapir.

Notice tak part benjol merah bawah ketiak aku tu? Sakit sial! Badan aku terantuk dekat dahan yang tajam tu.
*satu bijik rambutan pun aku tak sempat ambik. Best tak?


Tu lah kalau orang tua-tua cakap. Jangan huha-huha sangat, karang menangis keluar hingus. Korang pernah dengar tak? Maybe korang pernah dengar yang ini kot; Jangan ketawa banyak sangat kelak menangis.

*nasib baik aku jatuh pokok tadi takde orang yang pegang kamera ke apa, kalau tak mesti korang boleh jumpa video aku dalam youtube lepas taip "Jatuh time panjat pokok", sure jumpa. Kahkah.

Dekat wall status fb aku sekarang tertera "I think I broke my rusuk, & hell I don't need minyak gamat or any first aid". Best tak?

13 comments:

imHepPie said...

wewiitttt...sexy siot...

Just_najmiE said...

kenapa ko mesti kena seksi??.. eh, ada taik lalat.. camana lalat tu berak kat situ?.. hahaha..

takpa la, asalkan ko masih hidup.. kang nnt mesti aku rindukan ko.. wuwuwu~~

kalau aku turun KL, konfem aku nk jmpa ko.. haha..

azzaliena suziantie feisal said...

oit aurat aurat..
coverrr..hahaahah

Eazy Izzuddin said...

uish
mesti sakit neh n x leh sedap baring
ohoho
2 la
nnti dgr ckp org tua..
ekeke
xD

aien~s corner said...

woi sakit tu yg kat bawa ketiak 2..huhu sapu ubat..

iekah said...

weh.

yg ko gatal ketiak pegi panjat tu wat pe?

kat tesco pon ade jual rambutan skang.

kan da jato.

xpayah sapu ubat.
panjat la lagi yer incik eipul.

*gaye mak mak berleter.

kah3.

Judiene said...

moral of the story
nk mkn buah rambutan, cri la pengait dia
jgn main panjat aje
ahahahahahaha
:)

Natsu said...

err.. aku nmpk kurap ats bdn ko tu.

EIPUL said...

imheppie, banyak lah kauuuu!!!

najmie, takde mana nye sexy~
just nak tunjuk betapa dahsyatnye kesakitan aku jatuh pokok tadi. Wuu~

azza, err, belum tebukak lagi kot aurat ku itu. Kahkah

eazy, haah, lepas ni aku akan behave.

aien, takdek ubat ar. LOL

iekah, nak wat camne benda nak jadik. Kehkeh

Judiene, ok. Boleh diterima. Haha

Natsu, itu bukan kurap tetapi bruises. Lebam. Sila bersopan ye. LOL

ayin jemin said...

ciannya kamu..erm tp cakapa pasal crita lucu tu..sy pun akn ketwa trbhk2 kalau ada sikit jer org ketawakan..
(jahat tol)

hehehe

Ejay said...

bro, kalo teringin nak makan rambutan... meh nnti aku tlg belikan. tak payah nak panjat2 pokok tu.. tgk apa dah jd?
haish, kesian dia..
mesti sakit tuh..

yaziith su anaz said...

tok aku penah berkata.




ade tahi lalat yang besar gabak kat belakang,
matilah ko taklama g.

HAHAHA.

EIPUL said...

ayin jemin, aku pun nak ketawa gak ni. Kahkah

ejay, alah, saje je sebenarnya nak mengada amek rambutan tu sebab aku tetiba nampak rambutan atas pokok tu nampak macam menyelerakan pulak. Haha
*apa aku merepek ni?

yaziith, ko dah takde doa yang lebih baik ke untuk aku?

Kolam Ikan Encik Eipul