My Tomey-Lotey Followers

Saturday, November 6

Mendaki Broga sehingga berdaki-daki



















Ok, rupanya sangat tak susah ye nak pergi tempat-tempat cantik macam ni sebab sekarang baru aku tau bukit ni wujud padahal sekangkang kera saja dari UPM. Naik tak penat sebab badan aku still sihat dan cergas, tapi time nak turun tu sangat hazab ye tuan-tuan dan puan-puan sebab masing-masing tak bawak torchlight, tambahan pulak, aku ni ha rabun malam so nak tak nak aku turun dengan berbekalkan instinct hutan aku saja *ayat nak feeling-feeling Tarzan kan Syukur pada Tuhan sebab aku selamat turun dan tak tergolek-golek masuk gaung whatsoever haha. Sebenarnya kitorang start mendaki dalam pukul 5, dan sampai kat highest peak dalam pukul 6 lebih, ingatkan nak abadikan kenangan ramai-ramai kat highest peak, tapi Biha sudah tak berani nak naik sampai atas sebab gayat, so hanya aku, Apiz, Madhu, ngan Safa je yang naik sampai atas, yang lain teman Biha dan comfort kan Biha yang tengah sebak dan gayat. Hoho.

So, overall, aku bleh cakap trip ke Bukit Broga adalah highly anticipated dan sangat enjoy sebab scenery dia heavenly macam dekat padang prairie di Canada, tempat di mana lembu-lembu dan kerbau-kerbau meragut rumput sehingga kenyang.

Ok, sekian saja, sebab aku banyak kerja lain lagi nak kena buat, in addition final exam aku start Isnin ni, so tata see u later

7 comments:

Ejay said...

eh.. nape lately ni ramai org panjat Broga Hill? hurmm..

btw, nice photo beb! mesti camera mahal ni.

and btw jugak, my old blog... masih hidup lg. huhu.

iekah said...

me adored Broga so muchhh.
tapi maseh belom berkesempatan untuk kesana :D

Judiene said...

Hahaha
Betul ke macam kawasan Prairie kat Canada??
Hahaha, tak boleh blah!
Aku tak taw actually kat mana Bkt. Broga ni, nama cam kat Indon aje
:P

Judiene said...

oh btw, i like your header!
simple but nice!
hahaha

Hizami Rahim said...

wow.
XD
aku nak daki jugak ah.

Wan Zulqhairi said...

weh..tang mana gunung ni weh??? aku ingt kt indon...

Eazy Izzuddin said...

cantik tuu pemandangan....
nak try g gak lah..
xD

entry baru:LEPAK2

Kolam Ikan Encik Eipul