My Tomey-Lotey Followers

Saturday, November 20

Tom Yam Taekwando


Bahan-bahan dan radas makmal:
bawang putih, bawang besar, cili api, tomato, dan paling penting daging *kalau daging lembu takde boleh substitute guna daging kuda

Perkara pertama, korang tumis bawang putih, bawang besar, ngan cili dulu. Time ni siap-sedia pakai mask sebab bau dia ya ampun menusuk kalbu. Elak tom yam ko nanti ada hingus je sebab asek-asek bersin kat depan periuk *ish pengotor betul lah ko ni, tu yang aku suruh pakai mask

Pastu bila keadaan dah lega, korang jirus air masuk dalam periuk. Agak-agak la letak air tu, jangan sampai periuk ko jadik perigi pulak.

Dalam kes ni, aku guna Kiub Tom Yam Maggi. Rasa dia tak sesedap kiub tom yam syarikat lain macam Adabi dan Babas tapi aku terpaksa sebab tersalah beli.

Ha, bila air da boil sikit-sikit ko masukkan daging pulak.

Tomato letak last2 tau lepas tom yam ni masak, kalau tak nanti antioxidant dalam tomato lost, kita tak mau itu berlaku kan? Huhu

K, da siap - TOM YAM TAEKWANDO *jangan tanya rasional Taekwando tu, aku bantai je

** Terima kasih kat Nisha sebab supply daging free untuk aku. Haha

6 comments:

an_nur said...

wahh! resipi bujang t0myam tekwnd0~ hak3,,

syaf said...

wah power lah die boley buat tom yam

Eazy Izzuddin said...

jadilah kan...
tapi nmpk sodap
hehe

nurnisyah said...

en eipul, ur daging x ckup msk ye klau based on the color in the pic....

Frodo Baggins said...

tom yam taekwando?? hahahhaha
sodappp ke dol?

MiaWawa said...

terliur tgk tp knpe bg nme mcm 2??? ana fenin...

Kolam Ikan Encik Eipul