My Tomey-Lotey Followers

Thursday, January 6

Pasta

Sejak tengok drama korea; Pasta, aku terus diselubungi rasa lapar. Kan best kalo nene tak balik arini? Bleh main masak-masak burger macam semalam. Huhu. Semalam kitorang beli patty burger Ramli *aku tak sure eja dia Ramli ke Ramly ek? pastu beli cheese, pastu beli roti, sos cili, telur, semua lah, dan tak sampai RM20 pun semua tu. Ironinya, cuba ko spend RM20 kat McD, berapa bijik burger ko bleh dapat? Paling banyak pun 2 betul tak? Jangan jeles sebab kitorang boleh dapat 6 bijik cheese burger semalam dengan budget hanya RM17! Kalau ko beli cheese burger yang kat tepi jalan tu pun kena spend at least RM21 *selalunya cheese burger harga dia RM3.50 sebijik kan? untuk dapat 6 bijik burger. Kesimpulannya, paling jimat kalau ko yang gigih masak sendiri, tak payah bazir duit beli benda mahal kalau kau boleh dapatkan benda yang best dengan harga yang lebih rendah dan reasonable.

**gua bersyarah pasal jimat-jimat ni sebab duit gua da kering disebabkan shopping spree haritu. Nak tak nak gua kena tunggu gaji bulan 1 ar, dan kalau miracle happen, gua mungkin dapat additional RM300 sebab elaun tempat gua praktikal still tak dapat-dapat lagi sampai sekarang since bulan 6 tahun lepas. Doakan ye!

5 comments:

..hizamirahim.. said...

haha.
best ke makan burger sampai 6?
dasat dasat.

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

aaaaaaaaa~ lapar la pulakk

SyahmiFikri said...

perghh..

sedap la plak.. blurppp22

Judiene said...

Cheese burger peberet aku tuh!
Special sangat ke burger ko weyh??
Tunjuk r gambar sket.
Hahahaha.

░♥si lampu neon♥░ said...

SEDAPNYE...GILER CHEESE DOWH...

Kolam Ikan Encik Eipul