My Tomey-Lotey Followers

Monday, October 17

Wayang Lagi: The Thing


Tadi pegi tengok cerita ni dengan Eqal and Haris dekat MBO Ampang. First time aku tengok wayang dekat MBO. Rasa macam nak menangis pun ada sebab MBO sangat chic dan luas [read: sila antonim kan semua kata sifat yang aku baru nyatakan tadi]



Cerita ni cerita alien typical. Nothing is so special about the story line. Except for the alien can imitate human's cell, thus bleh menyamar sebagai manusia. The twist is, dia just bleh imitate the organic material, kalo foreign material macam besi dalam badan, or earings, yang tu saje dia tak dapat imitate.

Sepanjang cerita, aku ala-ala diselubungi ketakutan gak ar sebab alien dia sangat geli, memang sangat huduh la alien ni. Aku paling tak bleh blah masa climax cerita ni, pembakaran manusia memang giat dilakukan. Semua orang dia nak bakor. Memang style Usop Wilcha sangat tau! Pening kepala aku sebab setiap kali nampak alien, heroin tu memang tak ada keje lain, bakar bakar bakar. Memang ritual habis weh time climax cerita ni!




So, kalo korang nak tengok cerita ni, aku setuju je. Best je cerita ni sebenarnya. Tapi jalan cerita memang expected; last-last mesti tak ramai yang survive. Paling ramai
pun mesti 2 orang jek yang survive. Tau dah! LOL

1 comment:

aleen aiden said...

style ucop wilcha sgt yg xtahan tu.hahah

Kolam Ikan Encik Eipul