My Tomey-Lotey Followers

Tuesday, November 1

Historical Visit


 Alan ajak aku pegi Muzium Negara hari ni out of blue. So aku ikut aje sebab aku pun tak pernah pergi Muzium Negara before, so why not?


Kebetulan Muzium Negara sekarang tengah showcase Khazanah Kapal Karam. Entrance fee RM3 untuk warganegara adult. Tapi yang bestnya, kitorang masuk 3 minit, dah habis round. So apa cher?
Bosan kot. Dalam tu penuh dengan artifak piring mangkuk tempayan lama yang dah berkulat dan ada cengkerang kerang dan siput di atasnya. Kalau aku tau RM3 untuk piece of junk macamni, baik aku laburkan RM3 untuk seteguk kopi panas. At least ada jugak faedahnya.





 These are the ship wreck. Things inside cannot be photographed. So, yang ada pun gambar benda-benda kat luar ni saje la. Huhuhu.


 Moving on, kitorang pun masuk Muzium Negara: Main Building. Dia ada 4 segments. Start dari zaman Paleolitik sehinggalah part Malaysia kini. Boring! Teringat masa belajar Sejarah masa sekolah dulu. Worst subject ever! LOL

 Gua tak ketinggalan amek gambar dengan Hang Tuah der!


 Khusyuk aku tengok diorang semua meeting untuk sebarkan dakwah Islam ke Tanah Melayu.



Pelamin angan diorang yang colourful tak hengat! Pelamin paling 'cantik' so far yang pernah aku tengok sepanjang aku idup.

 Comel kan barang-barang antik? Alolololo


Habis semua segment dah kitorang masuk, next stop: Orang asli punya muzium pulak!

 Entrance dia je dah nampak keASLIan fullstop

 Patung-patung nenek moyang diorang yang keseraman

 Comel tak umah ni? LOL

 Pak cik ni kerja dia ukir berhala patung moyang-moyang diorang


Most of patung-patung kat sini sangat eye-catching dan tidak kurang 18sx nya. Lebih-lebih lagi patung yang gambar bawah paling kiri tu. Isk isk isk



Kitorang habis tengok benda-benda ni semua dalam pukul 5pm. Terus ke Midvalley sebab dah bosan sangat dan berdinner di Popeye. Sedap + murah. Ada Super Value meal RM4.50 sahaja, boleh dapat 2 scoop nasik sedap [siriyesli sedap] + seketul ayam + fries sedap. Ok la~ kenyang la jugak. LOL

2 comments:

_aLiaHwaFa_ said...

eh pic 2nd last tu gambar ape? macam....pelik. haha

ANNUR said...

hahah. wow lepak muzium skrg kau!

Kolam Ikan Encik Eipul